Kadang-kadang, tahu tahu la diorang ni reti tunggang motor ke atau baru nak belajar. Ada juga yang dah rasa diri hebat gila tunggang motor sampai akhirnya buat benda yang pelik-pelik sampai tak jadi apa. Cerita banyak pun tak guna, tonton video berikut. OHTIDAK: TAK TAHU NAK RASA KESIAN KE ATAU NAK GELAK GULING-GULING.

Lawak

Sering kita lihat kemalangan yang melibatkan dua pihak antara motosikal dan kereta di mana selalunya penunggang motosikal akan lebih parah berbanding pemandu kereta atau lebih menyedihkan lagi, penunggang motosikal selalunya akan menjadi mangsa korban. Adakah benar penunggang motosikal tidak mempunyai disiplin di atas jalanraya? Ya mungkin juga benar tapi usah melabelkan sikap seperti itu kepada […]

Ada Apa?

Kemalangan ini berlaku lebih kurang jam 12:15 malam tadi (23 November 2011) di persimpangan berhadapan Esso, Desa Pandan. Penunggang motosikal ini dikatakan memotong sebuah Proton Satria dan melanggar sign jalan lalu maut ditempat kejadian kerana tercampak dan berguling dalam lebih kurang 30 meter (laju sangat ni). Kami yang kebetulan lalu di situ, sempat ambil gambar […]

Kemalangan

Segelintir pemandu lori di negara kita memandu kenderaan mereka tanpa menghiraukan penguna-penguna jalan raya yang lain terutamanya pembonceng motosikal dan juga kanak-kanak sekolah yang sentiasa menggunakan jalan raya tersebut sebagai laluan utama untuk ke sekolah. Tidak dinafikan kebanyakkan laluan yang digunakan oleh pemandu lori akan lebih cepat rosak walaupun ianya masih baru diturap. Peratus kemalangan […]

Kemalangan

Tak kiralah korang menunggang motosikal atau memandu kereta, harap lebih berhati-hati. Benda kalau nak jadi memang akan jadi tapi at least berhati-hati itu kan lebih baik dari terus mencari nahas. Sama macam budak-budak motor main willy-willy motor tu. Tak ke cari nahas namanya? Saja mencari maut. + Video via Oh! Media Network.

Kemalangan

Ini kemalangan yang berlaku pada hujung bulan November 2009 yang lalu di Lebuhraya PLUS sebelum susur Lebuhraya Guhtrie. Amat menyayat hati bila melihat pemandu-pemandu motosikal yang sering terkorban di lorong kecemasan. Selalunya mesti langgar kereta, lori atau apa sahaja kenderaan besar yang berhenti di situ kerana kecemasan dan sebagainya. Memang lorong kecemasan tu bukanlah jalan […]

Kemalangan