KUALA LUMPUR: Ikatan Lepasan Mahasiswa Mesir (Ilmam) mengutuk keras sebarang usaha untuk menjejaskan kesucian Islam yang sengaja dicetuskan oleh pihak yang tidak bertanggungjawab menerusi sebuah filem berjudul Innocence of Muslims. Presidennya, Dr Aminurrasyid Yatiban berkata, menurut satu sumber, filem yang diarahkan oleh Bacile (seorang Yahudi Israel) itu menelan belanja sebanyak USD5 juta dibiayai oleh 100 […]

Sengal

Orang-orang seperti inilah yang merosakkan imej Islam dan melayu secara tak langsung. Kerana nila setitik, rosak susu sebelanga. Bila agama lain nampak lelaki seperti ini, dia akan cakap “nengoklah tu orang melayu. Dah la Islam pun main nombor ekor”. Padahal yang perangai macam syaitan ni seorang dua je. Alahai dunia. + dihantar oleh @einztrigger melalui […]

Sengal

Tersentuh juga bila melihat gambar di bawah. Orang yang tak sempurna tubuh badan pun masih berupaya menyembah penciptanya. Kita ni yang sempurna ni, kadang-kala terlupa, siapa yang mencipta kita sesempurna ini. Lagi gambar..

Superb!

Puas bergelak ketawa, tercengang, ternganga atau apa sahaja di OHTIDAK, apa kata sekali sekala layan video keagamaan sikit. Khas untuk anda yang beragama Islam. Video yang akan korang nengok nanti adalah mengenai azan. Siapa yang tonton pasti akan rasa akan kebesaran laungan azan itu sendiri. Saksikanlah.. + via Anarm.

Superb!

Kita sebenarnya… Lebih gembira menyambut 1hb Januari daripada 1 Muharram. Kita sebenarnya… Lebih tahu apa itu 14hb Februari daripada 12 Rabiulawal. Kita sebenarnya… Lebih membesarkan hari Sabtu, Ahad daripada hari Jumaat. Kita sebenarnya… Lebih Khusyuk mendengar lagu daripada mendengar Azan. Kita sebenarnya… Lebih suka lepak, tidur, tengok TV daripada Sembahyang. Kita sebenarnya… Lebih tahu tentang […]

Ada Apa?