Categories
Gila

Oh! Kereta Dicalar Teruk Tanpa Pembelaan

Bayangkan kereta baru tak sampai setahun yang korang beli hasil titik peluh sendiri dan anda jaga bagai mengalahkan bini sendiri dengan sukahati dicalar-balarkan oleh mereka yang tidak anda ketahui. Paling menyedihkan pihak management tidak mahu bertanggungjawab dan ada CCTV pun mungkin buat hiasan sahaja kerana ianya tidak berfungsi. Alasan yang diberikan CCTV rosak terkena petir sebelum raya hari tu. Dari CCTV yang tak berfungsi dapat diputuskan bahawa pihak management tidak menitik-beratkan soal-keselamatan kawasan tersebut. Kalau dah rosak, betulkan cepat-cepat. Tunggu apa lagi ye tak? Apa yang paling menyedihkan, masih ada manusia bermentaliti rendah dan tidak bertanggungjawab melakukan kegiatan tidak bermoral ini (vandalism)

Dari email yang kami terima;

Categories
Sengal

Oh! Rakaman CCTV Polis Hentak Kepala Pekerja Hotel Dengan Pistol

SEREMBAN – Seorang pegawai polis berpangkat Inspektor yang menghentak kepala seorang pekerja hotel dengan pistol hanya kerana salah faham mengenai pemulangan baki wang pembelian ais krim ditahan kelmarin.

Kejadian pukul 2.50 pagi di sebuah hotel bajet di Seremban 2 itu berlaku apabila pegawai berusia 32 tahun tersebut datang bersama tiga rakannya untuk menginap di hotel tersebut.

Ketika hendak mendaftar masuk hotel, pegawai terbabit dikatakan bertengkar dengan dua pekerja hotel kerana salah faham di kaunter lobi. Kejadian itu dirakamkan selama 10 minit menerusi kamera rakaman litar tertutup (CCTV) hotel.

Menurut laporan polis yang dibuat mangsa, akibat tidak berpuas hati, pegawai terbabit bertindak memanjat kaunter lobi lalu menunjukkan pistol sebelum menghentak kepalanya dengan belakang pistol selepas berang dengan ugutan mangsa yang ingin membuat laporan polis.

Selain kepala, hentakan itu turut mengenai telinga mangsa.

Suspek kemudian ditahan selepas dua anggota polis yang menaiki sebuah kereta peronda tiba. Mangsa turut dihantar ke hospital oleh polis.

Video menyusul:

Categories
Ada Apa? Superb!

Oh! Taktik Terbaru Penipuan

Taktik terbaru digunakan penyamun ni memang licik dan hebat. Kepada korang yang bekerja sebagai cashier kat stesen minyak atau mana-mana sekalipun, hati-hati lah selepas ini. Sampai-sampaikan pesanan ini kepada kawan-kawan yang bekerja sebagai cashier agar tidak sama menjadi mangsa.

+ Via Oh! Media Network

Categories
Sengal

Oh! CCTV

* What The FISH?!!!!!!

Kredit: Thanks to Aniq (send via YM)