Shenyang: Berdepan dengan harga dan sewa rumah yang tinggi, sebuah keluarga menemui jalan aneh untuk mengatasi masalah kekurangan kediaman di sebuah daripada bandar raya terbesar China dengan mengubah suai tandas lelaki untuk dijadikan tempat tinggal. Ketika Zeng Lingjun berpindah ke Shenyang untuk mencari pekerjaan, lelaki berusia 33 tahun itu mengambil keputusan, daripada mencari rumah di […]

Pelik

Biasa kita nampak kereta yang menggantungkan patung di bahagian bawah kereta mereka. Mesti ada yang rasa pelik kenapa ada yang buat macam tu. Adakah sebab anak dia yang sangkut kat bawah kereta tu atau mungkin ianya salah-satu cara nak buat kereta nampak unik? Hurm, sebenarnya meletakkan anak patung bawah kereta adalah budaya orang Thailand. Mereka […]

Pelik

Tidak lengkap kalau tiada hidangan kek untuk menyambut hari kelahiran atau sebarang majlis keramaian. Tapi ini lain pula ceritanya, kek yang dihidangkan berbentuk seperti manusia! Oh! Macam mana nak makan ni? Bayangkan kalau anda dihidangkan dengan kek seperti ini, sangup ke nak makan? Memang kreatif tapi ceritanya nak makan pun tak sangup. Lagi-lagi kek berbentuk […]

Pelik

Seekor beruang yang berjalan di Rainbow Bridge atau dikenali Highway Lama di Donner Summit hampir jatuh daripada jambatan kerana melompat akibat takut dengan kemunculan kenderaan. Walaubagaimanapun, beruang tu tersangkut di bawah tebing jambatan dan cuba menyelamatkan diri dari terjatuh ke bawah. Pihak berkuasa yang melalui jambatan itu semasa rondaan terdengar dengkuran beruang tersebut dan mendapati […]

Ada Apa?

Shoichi Uchiyama percaya makan serangga bukan sahaja amat menyeronokkan, tetapi juga dapat membuktikan kepentingan eksplorasi ruang dan kesejahteraaan umat manusia. Lebih daripada 120 orang yang hadir mendengar Uchiyama bercerita di Pusat komuniti di Tokyo, Nakano Ward. Serangga benar-benar menyeronokkan. Saya rasa semangat ini bermula dengan perasaan sayang saya untuk mengumpul serangga semasa kanak-kanak. Di Jepun […]

Ada Apa?

Kemalangan seperti ini boleh di kategorikan sebagai pelik tapi benar. Tak tahu macam mana nak terangkan bagaimana kemalangan seperti ini boleh berlaku. Siap ada yang terbang dan tersangkut. Ada sesiapa boleh explain? Lagi gambar. (klick untuk besarkan) OHTIDAK: ADA YANG TERBANG, ADA YANG TERSANGUT, ADA YANG WIKANG DAN ADA YANG TERSEPIT. APA PUN PASTIKAN ANDA […]

Pelik

Laut adalah tempat yang paling misteri, tidak banyak yang manusia tahu apa yang berlaku di bawah sana. Hidupan jenis apakah yang hidup di laut dalam, bagaimana rupa mereka dan macam-macam misteri yang tak terjawap. Tapi sekarang satu persatu persoalan mula terjawap, dengan adanya teknologi, kini kita mampu pergi menjelajah jauh ke dasar laut. Berikut adalah […]

Pelik

Perempuan dan kasut berpisah tiada, itulah yang kami dapat katakan. Apapun ini adalah gambar koleksi kasut yang “pelik” kami terima melalui perkongsian email oleh seorang followers Oh! Tidak. “] OH TIDAK: KASUT PEREMPUAN MEMANG SEMUANYA PELIK. ADA 29 INCI, 63 INCI, 0.1 INCI. MACAM-MACAM KETINGGIANLAH SENANG CITE.

Pelik

Pada awal abad ke-20, Bayi telah disimpan di luar tingkap, supaya mereka terdedah kepada cahaya matahari dan udara segar untuk mendapatkan vitamin D bagi kebaikan kesihatan. Perkara ini diamalkan di Scandinavia dan Amerika Syarikat. OH TIDAK: KALAU JATUH MATI SIA-SIA JE ANAK KAU TU.

Pelik

Huang Yijun, berusia 92, dari selatan China telah mengandung lebih dari setengah abad. Bayinya mati di dalam kandungan pada tahun 1948 dan beliau memberitahu doktornya bahawa beliau tidak memiliki wang untuk mengeluarkan janin tersebut. Tanpa sebarang pembedahan beliau terus membiarkan janin itu berada di dalam badannya. Dan baru baru ini beliau telah melahirkan bayi tersebut! […]

Pelik