Jam 8 malam tadi hinggalah jam 11:59 malam tentulah malam paling sibuk di mana-mana stesen minyak pun di Malaysia. Ianya adalah kerana kenaikan minyak RON95 di Malaysia yang dinaikkan sebanyak 20 sen bagi setiap liter. Ini adalah pemandangan biasa yang dapat kita lihat setiap kali kerajaan mengumumkan kenaikan harga minyak kepada umum. Kami di Oh! […]

Superb!

Sekali imbas motosikal ini langsung tak kelihatan seperti sebuah motosikal berjenama Yamaha 135LC. Motosikal ini telah menerima modifikasi termasuklah injen dan telah menelan belanja lebih RM15,000. Menurut Firdaus selaku pemilik dan pereka motosikal ini, beliau dan beberapa lagi rakannya mengambil masa hampir 2 tahun untum membina motosikal autoshow ini kerana mempunyai banyak masalah teknikal. Walaupun […]

Superb!

Zaman sekarang nak beli rumah bukannya murah. Berhutang sampai mati dengan bank tu dah tentu. Berlainan pula dengan seorang artis Gregory Kloehn yang berasal dari San Francisco yang mengubah-suai tong sampah menjadi sebuah rumah mini. Rumah ini mempunyai tandas, dapur dan bilik mandi serta berada dalam kategori yang cukup selesa. Gregory mahu menjual rumah tong […]

Superb!

Bagaimanakah perasaan anda jika Perdana Menteri anda menyamar sebagai pemandu teksi? Rakyat Norway mungkin tahu perasaan itu. Perdana Menteri Norway, Jens Stoltenberg memandu teksi di sekitar Oslo pada sebelah petang pada bulan Jun yang lalu. Ianya adalah sebahagian daripada cara beliau untuk mendekati rakyat Norway dan mendengar masalah mereka sambil meraih undi sempena pilihan raya […]

Superb!

Emas adalah simbol kemewahan, simbol kekayaan seseorang. Jika dahulu Firaun membina menara emas, abu jahal menjual patung emas, Karun memiliki gudang yang penuh dengan emas dan kegilaan terhadap emas ini di teruskan sehingga ke zaman yang serba moden ini. Berikut adalah barang-barang yang diperbuat dan disaluti oleh emas. 1. Tobias Wong, seorang designer yang mesra […]

Superb!

Kisah kehilangan seorang kanak-kanak perempuan yang bernama Wan Aisyah binti Wan Exzam mula heboh diperkatakan di laman sosial sejak semalam (4 Ogos 2013) melalui hashtag #FindAisyah di Facebook dan juga Twitter. Kanak-kanak bernama Aisyah ini dilaporkan hilang di Jusco Rawang disyaki dilarikan oleh seorang lelaki yang dikenali sebagai Sharizal Yusof pada 3 Ogos kira-kira jam […]

Superb!

Hari ini tersebarnya satu gambar brochure menunjukkan sebuah kereta yang masih dirahsiakan Perodua iaitu Perodua Jaguh. Ianya dilihat sebagai sebuah kereta sedan yang akan diperkenalkan Perodua tidak lama lagi. Kereta Sedan? Perodua? Wah! Sesuatu yang amat dinanti-nantikan rakyat Malaysia terutamanya penggemar jenama Perodua. Berkenaan nama ‘Perodua Jaguh’ tu, pada kami nama ini agak tidak komersil […]

Superb!

Baru-baru ini ada diumumkan Genting Malaysia Bhd. akan melabur sejumlah lebih RM400 juta untuk membina Taman Tema Twentieth Century Fox pertama di dunia bagi menggantikan taman tema lama di Resort World Genting, Genting Highlands. Pengerusi dan Ketua Pegawai Eksekutifnya, Tan Sri Lim Kok Thay, berkata, pelaburan bagi taman tema itu adalah sebahagian daripada program pengubahsuaian […]

Superb!

Tak tahu nak cakap macam mana, baju selebriti barat ni boleh plak sama dengan tilam. Corak dan warna sebijik plak tu. Adakah ini kebetulan? atau memeng gune kain tilam tu buat baju? Wakakaka! OHTIDAK: TILAM PUN TILAM LAH! JANJI TAK SAMA DENGAN ORANG, TAPI SAMA DENGAN TILAM. HAHA!

Superb!