Categories
Ada Apa? PSA

(PSA) Oh! Kisah Seorang Anak Di Dalam Rahim

Bulan 1: Bu, panjang adik cuma 2CM, tapi adik sudah ada dalam badan ibu. Adik syg ibu. Bunyi degupan jantung ibu menjadi muzik terindah yang menemani adik di sini.

Bulan 2: Bu, adik dah boleh merasa jari-jemari. Di sini terasa hangat bu. Nanti kalau adik dah keluar, ibu janji nanti kita main sama-sama ye?

Bulan 3: Bu, biar pun adik belum tau jenis jantina adik, tapi apapun adik harap ibu & ayah bahagia apabila adik dilahirkan. Jangan menangis ya bu. Kalau ibu mnangis, adik juga ikut menangis.

Bulan 4: Bu.. rambut adik dah mula tumbuh. Adik dah boleh menggerakan kepala ke kiri dan kanan. Tak sabar nak keluar jumpa ibu.

Bulan 5: Bu.. tadi jumpa doktor ya? Doktor cakap apa? Αpa benda D&E tu bu? Αdik tak kan di apa-apa kan ya bu?

Bulan 6: Ibu jumpa doktor tu lagi ya? Bu, tolong bagi tau doktor tu, adik di sini sihat-sihat je. Tapi kenapa doktor tu masukkan benda tajam? Benda tajam tu mula memotong rambut adik. Ibu tolong adik. Adik takutt.. Benda tajam tu pula memotong kaki adik, sakiittt bu. Walaupun adik dah tiada kaki, adik masih ada tangan yang boleh memeluk ibu. Bu, kenapa benda itu sekarang memotong tangan adik? Ibu tolong adik. Adik janji tak akan nakal-nakal dengan ibu. Tapi, biarpun adik sudah tiada tangan dan kaki, adik masih ada mata & telinga untuk melihat senyuman ibu, mendengar suara ibu. Tapi, benda itu skrg sdh mula memotong memutuskan leher adik. Ibuuuuuu, Maaf bu. Beri lah adik kesempatan hidup. Adik syg ibu, adik teringin nak memeluk ibu.

Bulan 7: Bu, adik di sini sihat-sihat je. Adik dah berjumpa dengan Tuhan di Syurga. Tuhan telah mengembalikan semua organ tubuh adik yang dipotong benda tajam itu. Tuhan telah menyuruh bidadari menjaga, memeluk, memegang tangan, menggendong adik dengan lembut dan lalu Tuhan membisikkan memberi tahu apa itu D&E. Kenapa ibu tetap melakukannya? Kenapa ibu tak nak bermain dengan adik? Αpa salah adik bu? Ibu bertaubat ya. Semoga Tuhan menempatkan ibu di sini. Nanti kita main-main di sini dan jangan lupa, ajak ayah juga ya bu.. ♥

OHTIDAK: MUNGKIN INILAH RINTIHAN SEORANG BAYI DI DALAM RAHIM YANG MENJADI MANGSA KEKEJAMAN MANUSIA BIARPUN BELUM PERNAH MELIHAT DUNIA. DALAM MELAKUKAN SESUATU PERKARA, BERFIKIRLAH PANJANG. SEMUA PERKARA INI DAPAT DIELAKKAN DARI AWAL JIKA ANDA TAHU ADAB DALAM PENGENALAN.

Lelaki yang benar-benar gentleman, akan menggunakan cara ini untuk menawan hati anda.

+ Baca respon pembaca di Facebook Oh! Media.


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *