Macam-macam cara orang menipu nak cepat kaya. Kisah kali ini ada seorang hamba Allah memaklumkan kes yang menimpa dirinya baru-baru ini. Mangsa membuat pembelian satu Portable Hard Drive 500 GB di PC Fair 2012. Oleh kerana HDD ini menimbulkan syakwa-sangka, mangsa pun membuka HDD tersebut dan apa yang dilihat di dalamnya, lebih mengejutkan lagi.

Nak beli external hardisk, tapi apa yang ada pendrive je kat dalam. Disk nya melayang entah ke mana. Tentu-tentunya space 500GB tu tak mungkin mencukupi. Mungkin ini taktik para peniaga di PC Fair pada hari Ahad sebelah petang di mana rata-rata akan melakukan jualan murah penghabisan stok. Bila pembeli balik rumah dan cuba gunakan barang yang mereka beli, baru tahu diri tertipu. PC Fair pun dah habis. Nak cari dari alamat di resit tu, gerenti mesti palsu.

Jadi lepas ni, kita perlulah lebih berhati-hati dalam membuat pembelian. Tapi kalau kami pun gerenti tertipu. Mana nak sangka jadi macam ni kan? – Lowyat

OHTIDAK: MACAM-MACAM PERANGAI MANUSIA NI. TAK SUSAH HATI KE MENIPU ORANG MACAM TU?

Related Posts

Terima Kasih

Oh! A. Samad Said Di Kehendaki Oleh Polis

Oh! Ron95, Diesel Naik 20 Sen Tengah Malam Ini

Oh! Kekayaan ‘Bocor’ Kerana Kereta

Oh! 40,313 Ahli Kongsi Gelap Dan 49 Kumpulan Kongsi Gelap Didedahkan Oleh KDN

Oh! Penjelasan Isu “Rancangan Menghapuskan Sultan?”


Comments

Reply comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *