Kepada pembaca Oh! Tidak yang disayangi, nak tanya korang kalau korang nampak atau terbaca orang menghina Rasul junjungan bagi semua umat Islam, apa yang akan korang lakukan? Selalunya, kita akan marah dan terus marah. Mengamuk dan memaki hamun kononnya ingin menunjukkan kekerasan kita dalam menolak dan tidak menyokong perkara tersebut. Tahukah kemarahan yang kita tunjukkan itu bukan cara Nabi Muhammad S.A.W.. Sedangkan Rasulullah dulu dibaling najis sekalipun, baginda tetap bersabar.

Ingatlah, orang baling api, jangan kita simbah dengan minyak lagi. Pendek kata kalau nak melaungkan rasa tidak puas hati dan marah korang, biarlah berpada-pada dan paling penting, bersabarlah dan gunalah ilmu untuk berfikir cara yang sebetulnya. Bukan dengan memaki hamun tanda amarah yang nyata sia-sia.

Berikut beberapa contoh yang seharusnya korang lakukan apabila berdepan dengan perkara-perkara seperti yang dinyatakan di atas tadi.


* Klik gambar untuk saiz sebenar

+ Terima kasih Nur Najaa untuk perkongsian gambar tersebut. Artikel di bawakan kepada anda oleh Oh! Islam (Rakan Media Rasmi Oh! Tidak)

Related Posts

Oh! Koleksi Rumah Terbuka Stesen Minyak. Hanya 20 Sen!

Oh! Yamaha 135LC Custom

Oh! Ubah Tong Sampah Menjadi Rumah

Oh! Perdana Menteri Memandu Teksi?

Oh! Barang Kemas Orang Kaya

“Syukur Anak Saya Selamat dan Terima kasih Kepada Semua” – Ibu Wan Aisyah


Comments

Reply comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *