Pihak Berkuasa DBKL telah mengenal pasti punca utama masalah denggi di sekitar PPR Tmn Mulia Bandar Tun Razak. Menyebut mengenai masalah seumpama ni, kadang-kadang rasa meluat bila menonton rancangan berkaitan rakyat yang mengada-ngada seperti Aduan Rakyat TV3. Tempat sendiri kotor, semua nak harap pihak berkuasa. Yang pengotor rajin buat sampah diorang jugak. Ramai-ramai lah gotong royong bersihkan sendiri. Alahai.

Sebenarnya bukan “Tiada Aedes, Tiada Denggi” tapi “Tiada orang pengotor, tiada Denggi”. Jangan nak salahkan nyamuk Aedis yang takde akal sempurna macam manusia tu. Dia tu nyamuk je. Normal la dia nak bertelur dan lahirkan zuriat kat tempat-tempat kotor. Aduhai. Tak pasal-pasal nyamuk yang dibunuh akibat manusia yang pengotor.

Related Posts

Oh! Ron95, Diesel Naik 20 Sen Tengah Malam Ini

Oh! Pembaling Batu Ke Kereta di Taman Connaught Berjaya Ditangkap

Oh! Kes Baling Batu Dari Jejantas Taman Connaught

Oh! Melayang Gaya Epic Ketika Mencuri Minyak

Oh! Isu Empat Finalis Miss Malaysia World Beragama Islam

Oh! Isu Murid Makan Dalam Tandas (Kisah Sebenar)


Comments

Reply comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *