Sepasang suami isteri baru bercerai dan mereka bertengkar untuk tentukan hak penjagaan anak tunggal mereka. pas tu mereka pun pegi ke pejabat agama, jumpa kadi nak minta nasihat.

Kadi tanye kat pompuan tu. “Kenapa awak rasa awak yang paling layak bela anak tu?”

Pompuan tu jawab… “Saya yang mengandungkan anak tu. saya yang melahirkan anak tu. dia keluar dari perut saya.”

Si jantan (suami) terkedu sebab dia tau pas ni kadi akan tanye dia lak. ahhh… sudah… mende aku nak goreng kadi ni… .

Kadi pun tanye si jantan… “Hah… kamu…. bagi alasan kenapa anak tu kamu yang patut bela?”

“Tuan kadi… kalaulah saya ada syiling seringgit, dan saya ‘masukkan’ dalam vending machine, pas saya tekan satu butang pilihan, maka keluarlah setin air minuman. Saya nak tanye tuan.. air tin yang keluar dari mesin tu hak saya atau hak mesin?”

Jawab kadi..”Hak kamu le..”

Jantan tu kata lak..”Hah… sama le kes ni pun…”

MORAL: Hak penjagaan anak patut diberi kepada yang paling bertanggungjawab terhadap masa depan anak itu. Tapi macam logik kan situasi di atas? Hahaha!

+ Thanks Lan Doz

Related Posts

Oh! Pikachu

Oh! Koleksi Aksi Sengal Rider Yang Berjaya Dirakamkan

Oh! Kucing Hisap Nenen

Oh! Berbuka Puasa Dengan Box Motor

Oh! Bila Noob Edit Gambar

Oh! Kamera freemason


Comments

Reply comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *