Categories
Sengal

Oh! Microsoft Cibai. LOL!


Gambar ehsan Shamhardy

Hari ni perkara yang membuatkan aku gembira bila Microsoft announce projek terbaru diorang yang diberi nama Cibai. Haah, mmg Cibai! Orang putih dengar cibai tu mesti macam ayat2 branding yang power, tapi bagi kita? Haha! Boleh tanya member korang yang berbangsa Cina. Microsoft, korang memang Cibai lah!

Kata Microsoft:
We introduce Cibai a generic static analyzer based on abstract interpretation for the modular analysis and verification of Java classes. We present the abstract semantics and the underlying abstract domain, a combination of an aliasing analysis and octagons.

We discuss some implementation issues, and we compare Cibai with similar tools, showing how Cibai achieves a higher level of automation and precision while having comparable performances.

News dari Microsoft: Here

Aku harap satu je. Bila kita Google “CIBAI” lepas ni, takde la keluar ayat-ayat cibai yang bukan-bukan. Semuanya dah dipadam oleh Cibai dari Microsoft ni. Tak caya korang Google la Cibai tu nengok.. Apa yang ada! Haha.


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *